wtorek, 21 lipca 2015

Czas Present Simple - użycie i przykłady


Czasu Present Simple używamy do opisu:
a) czynności, które wykonujemy regularnie. 
I tutaj daję przykład: I wake up at 7 o'clock.

b) Musimy użyć tego czasu wtedy, gdy dana czynność zawsze jest prawdą. Np. pracuję w biurze, często jeżdżę autobusem, uwielbiam lody itd.
NP: My sister doesn't eat meat.

b) czynności, które lubimy lub których nie lubimy wykonywać

NP: Do you like football?

BUDOWA CZASU:

TW.: podmiot + czasownik (końcówka -s przy osobach he, she, it) + reszta zdania

PYT: Do/Does (Does jeśli mamy na myśli takie osoby: He, She, It) + czasownik (bez końcówki -s ! Można sobie tak to tłumaczyć, że Do czy Does zabiera nam końcówkę) + reszta zdania

PRZECZ: podmiot + don't/doesn't (kwestia ta sama, jak w pytaniach) + czasownik (również bez końcówki w III osobach)+ reszta zdania.

Rozjaśniło się? Jakieś pytania?

2 komentarze:

  1. Bardzo fajnie i zarazem prostu wytłumaczony podstawowy czas w języku angielskim. Moim zdaniem również świetnie można uczyć się z pozycji https://www.jezykiobce.pl/s/158/angielski-dla-wiecznie-poczatkujacych czyli angielski dla wiecznie początkujących.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że język angielski nie jest taki trudny jakby się niektórym wydawało. Ja jestem zdania, że bardzo ważne jest to jak i gdzie się uczymy. Ja jestem bardzo zadowolony z faktu nauki online https://lincoln.edu.pl/online/ i doskonale wiem, że właśnie taka forma mi najbardziej odpowiada.

    OdpowiedzUsuń